Het runnen van een bedrijf kan een uitdaging zijn, vooral als het gaat om het opbouwen van relaties met je klanten. Het gebruiken van de juiste tools en technologieën kan het leven een stuk makkelijker maken, vooral op gebied van het verbeteren van de klantervaring. Een van de belangrijkste hulpmiddelen die bedrijven gebruiken om klantrelaties te verbeteren, zijn CRM systemen.
De betekenis van CRM is Customer Relationship Management. Dit is een softwarepakket die bedrijven helpt bij het organiseren, automatiseren en synchroniseren van verkoop, marketing, klantenservice en andere bedrijfsprocessen. Door alles op gebied van marketing, sales en klanten centraal te hebben binnen één systeem, kunnen bedrijven hun klanten beter begrijpen en beter inspelen op hun behoeften en voorkeuren.
Zoho CRM
Zoho CRM is een populaire CRM-systeem voor kleine ondernemingen vanwege de prijs-kwaliteitverhouding. Het pakket biedt een breed scala aan functies, waaronder contactbeheer, salespipeline-beheer, marketingautomatisering en rapportage. Zoho CRM biedt ook integratie met andere tools zoals e-mail en sociale media.
Zoho CRM biedt verschillende pakketten aan, variërend van een gratis basispakket tot meer geavanceerde betaalde pakketten die beginnen bij €14 per maand.
Belangrijkste functionaliteiten
- Gratis instappakket
- Verkoopautomatisering
- Leadbeheer
- Workflowbeheer
- Uitgebreide rapportages
- Integratie met andere Zoho-producten
Voordelen
Een van de belangrijkste voordelen van Zoho CRM is de prijs-kwaliteitverhouding. Zoho biedt een zeer uitgebreide reeks aan functies, zelfs in het gratis basispakket. Het is systeem is eenvoudig te gebruiken en aan te passen aan de specifieke behoeften van een bedrijf. Ook is de integratie met andere Zoho-producten, zoals Zoho Mail, Zoho Projects en Zoho Desk is eenvoudig te installeren wat samenwerking tussen verschillende afdelingen binnen een bedrijf naadloos laat samenwerken.
Daarnaast biedt Zoho CRM de mogelijkheid diverse processen te automatiseren en stroomlijnen, wat je een hoop tijd kan besparen. De status en voortgang van leads, offertes, orders en facturen zijn in één oogopslag zichtbaar, en altijd netjes opgeslagen en gearchiveerd in de cloud.
Nadelen
Hoewel Zoho CRM een erg uitgebreid pakket is en aan bijna alle mogelijke functionaliteiten voldoet, kan de hoeveelheid functies overweldigend zijn voor sommige gebruikers, vooral als ze nieuw zijn met CRM systemen. Daarnaast is de klantenservice soms wat trager met reageren bij vragen en problemen.
Voor wie is het geschikt?
Zoho CRM is voor kleine en middelgrote ondernemingen (KMO’s) die op zoek zijn naar een krachtig, uitgebreid aanpasbaar en betaalbaar. Het is vooral nuttig voor bedrijven die:
- Flexibiliteit en aanpassingsvermogen nodig hebben
- Eenvoudige integratie met andere applicaties zoeken
- Geautomatiseerde verkoopprocessen willen
- Een betaalbaar CRM-systeem willen
- Schaalbaarheid nodig hebben.
Nieuwsgierig geworden en benieuwd of Zoho een oplossing kan zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en ontvang vrijblijvend advies. Wij kunnen je helpen met de selectie, implementatie en integratie van een systeem dat geschikt is voor jouw bedrijf.